Börja hos oss

Tullinge gymnasium är en skola för dig som är studiemotiverad och har höga förväntningar på din utbildning. Vi erbjuder dig en högklassig utbildning där kunskap står i fokus. Målet är att du ska bli förberedd på bästa möjliga sätt för högre studier och ett framtida yrkesliv.

Våra lärare får toppbetyg av eleverna och det finns flera lärare med doktorsexamen och forskarerfarenhet. Vissa kurser i matematik och språk kan du läsa på universitetsnivå. Här satsar vi på att du verkligen ska lyckas i studierna och få de kompetenser du behöver för högre studier och yrkesliv.

Tullinge gymnasium är uppbyggt som ett campus med flera små byggnader intill varandra som gör den till en lugn och lagom stor gymnasieskola med unik gemenskap och sammanhållning. Här trivs både personal och elever!

Är du ambitiös? Vill du lyckas med dina studier?