Programdagar

Programdagar för årskurs 9 på Tullinge gymnasium

Under januari  vecka 4 vårterminen 2024 har vi programdagar på Tullinge gymnasium. Under dessa dagar har du som går i årskurs 9 i Botkyrka, Huddinge, Nykvarn, Salem, Stockholm  och Södertälje en unik möjlighet att komma och känna på hur det är att gå på Tullinge gymnasium och något av våra program.

Det här ingår i programdagarna

Under programdagen får du känna på hur det är att gå på ett av de program som Tullinge gymnasium erbjuder. Under ca två timmar får du vara med på några öppna lektioner som är typiska för programmet. Du får då träffa lärare och elever och får även möjlighet att ställa frågor om hur det är att gå på Tullinge gymnasium och det program du har valt att besöka.

Tider

Måndag 22 januari – Naturvetarnas dag
Tisdag 23 januari – Ekonomernas dag
Torsdag 25 januari – Samhällsvetarnas dag, Teknikernas dag
Fredag 26 januari –  Vård- och omsorgsprogrammets dag (endast förmiddagspass)

Kl. 9.00–11.00: Pass 1
Kl. 13.00–15.00: Pass 2

Observerat att vi har ett begränsat antal platser och att vi inte kan garantera besök på ett särskilt pass. Först till kvarn…

Anmälan

Du anmäler dig hos studie- och yrkesvägledare på din grundskola. Sista dag för anmälan är  fredag 8 december.

Studie- och yrkesvägledare på grundskolan:

Sammanställer anmälningar (helst i excel-fil) med följande uppgifter för varje elev; förnamn, efternamn, klass, skola, önskat program samt eventuell kommentar och mejlar till: gabriel.johansson@botkyrka.se. Benämn mejlet ”anmälan programdagar”.  Sista dag för anmälan är  fredag 8 december.

Frågor?

Ta kontakt med: Studie- och yrkesvägledare:
Marie Lundin tfn 070-883 08 79, marie.lundin@botkyrka.se
Jessica Jerbi  tfn 070-882 81 72, jessica.jerbi@botkyrka.se